“Nye” spisebordsstole…

…så skal vi ikke have ondt  i bagenden længere, når man har siddet længere end 10 minutter ved vores spisebord. De famøse bilka skalstole er blevet kasseret og jeg har endelig fået fingerne i seks stk. fantastiske FDB stole designet af Poul M. Volther. De er gamle og fantastiske! Billedet her viser stolene inden de blev malet. De er købt af en rigtig rar mand, Jan, som sælger mange mange skønne ting og sager. Tjek alle hans ting ud herNu er projektet så endelig blevet færdig, det har taget lidt tid, men sådan et malerprojekt tager lidt tid, når man bor i en lejlighed. Jeg er super tilfreds med resultat, som er inspireret af de super skønne stole fra Hans J. Wegner, de er drømmen, men lidt for dyr en drøm, derfor har jeg forsøgt at lave mine egne stole med inspiration fra disse:   

Stolene er fantastisk lækre og det jeg synes er vildt lækkert er, at der er valgt fire forskellige blå nuancer. Det har jeg selvfølgelig overført til mine stole 🙂 Hvis du skulle have lyst til at anskaffe dig de blå y-stole, så kan de fås hos 3 Falke Møbler til 4.756 kr. pr. stk. som de ses på billedet med hvidt sæde. Denne løsning blev det jo ikke, men her er billeder af resultatet af mine egne stole.Projektet er hermed færdigt og jeg er selv meget tilfreds med resultatet. Denne skønne lampe er en fødselsdagsgave fra Esben, så nu kan vi endelig se, hvad vi spiser 🙂

Follow my blog with bloglovin

5 comments

  1. Hej kære Dianna.

    tak for du skriver til mig om din Blog. stolene er superfine men jeg har jo set dem.

    Har været i Viby to gange i dag. kram fra far Villy

  2. Hej Dianna…
    Tak for linket til din blog på Boligcious 🙂
    Dine stole er super fine! Håber det er ok, at jeg stiller et par spørgsmål 🙂 Jeg regner med, at de er malet i hånden? Hvor mange lag maling har du brugt, og hvordan holder det? Og er det halvglans?
    Jeg er gået i gang med at slibe den gamle lak af stolene – er næsten halvvejs – hårdt arbejde… Dernæst grundrens, grundmaling og 2xmaling. Kan slet ikke vente til at se det færdige resultat 🙂
    PS: vi har også bilkas skalstole, og jeg glæder mig til at slippe af med dem 🙂
    Vh Kristine

    1. Hej Kristine,
      Ingen årsag – tænkte jeg lige ville vise dig, hvordan det kan komme til at se ud.
      Stolene er malet i hånden, og det tager noget tid. Mit bedste råd er dog, at du skal være tålmodig, når du er færdig med at male dem, og lade dem gennemtørre i flere dage.
      Mine stole var ikke rå træ, men blot gammel maling, som trængte til at blive opfrisket, derfor grundede jeg ikke.
      Jeg brugte glans 50 fra Flügger, tag at vælg et kvalitetsmærke, da brugen slidder meget på stolene. Mine står stadig lige så fint, så det er skønt 🙂
      Mener, at jeg malede dem to gange, men det afhænger af malingtype. De skal hvert fald have to gange, eller tre.

      Glæd dig, du bliver så glad for stolene, når de er færdige 🙂

      Hilsner fra Dianna

  3. WOW – der fik jeg godt nok lige den kæmpe inspiration jeg havde brug for 😀
    Sidder og leder efter spisebordsstole – håber at finde de helt rigtige på den kommende loppemarked – tænker utrolig meget i hvilke farver jeg skal male dem – her faldt 10-øren næsten. Havde en tanke om 3-4 forskellige pastelfarver – hvilket ellers slet ikke er mig, da jeg har holdt mig til det sorte/hvide/røde-look de sidste 4½ år…. Men disse nuancer af samme farve tror jeg lige er mig… SUPER FLOT tænkt 🙂

    1. Tak for den dejlige hilsen! Jeg har været super glad for vores tone i tone løsning. Hvis jeg skulle male dem i dag ville jeg nok vælge grå toner, eller på en modig dag rosa. Held og lykke med projektet. Send gerne et billede, når det er færdigt 🙂 /Dianna

Skriv et svar

